Een nieuwe strategie voor Zwartwoud Groningen

12-10-2023
Een nieuwe strategie voor Zwartwoud Groningen

Zwartwoud ontwikkelt interieurs met visie op de toekomst. Zo luidt sinds de zomer van 2023 de pay-off van het interieurbouwbedrijf in Groningen. In oktober 2024 bestaat het bedrijf maar liefst 100 jaar. In al die 100 jaar kenmerkt Zwartwoud zich door in te spelen op ontwikkelingen in de wereld om de wereld daarmee een stukje beter te maken. Zo vlak voor dit bijzondere jubileum was het voor het bedrijf een mooi moment om de strategie onder de loep te nemen en de huisstijl van Zwartwoud in een moderne jas te gieten.

Een nieuwe strategie voor Zwartwoud Groningen

Zwartwoud ontwikkelt circulaire interieurs voor organisaties met duurzame ambities. Het bedrijf geeft vorm aan ruimte met maatwerk interieurprojecten. Daarbij wordt het hele proces uit handen genomen: van de eerste opdracht, tot en met de turn-key oplevering en een landelijke rollout. In de afgelopen jaren heeft Zwartwoud voor verscheidene toonaangevende opdrachtgevers gewerkt, zoals Gasunie, PostNL, ING, ABN Amro, Aegon, UMCG, Rijkswaterstaat, Gemeente Groningen en Gemeente Amsterdam.

Circulariteit

‘Een meubel is een tijdelijke functie van waardevolle grondstoffen.’ Zo luidt de visie van Zwartwoud op circulariteit. Bijna 20 jaar geleden werden er in het bedrijf al ogen geopend door het zien van een documentaire: als we willen dat onze volgende generaties nog net zo van onze wereld mogen genieten als wij, moet het anders. Vandaag de dag is de interieurinrichter vooroploper in het ontwikkelen van circulaire maatwerkinterieurs.

Zwartwoud 100 jaar

Zwartwoud is opgericht in oktober 1924, door de heren Zwartenkot en Van der Woude. Zij bedachten toen kneedmachines en ovens met meerdere baklagen voor bakkers. Dat deden ze onder de naam Zwartwoud. Na het ontwikkelen van handige apparatuur, volgde het realiseren van de volledige interieurs. Met de jaren kwamen er steeds meer grote opdrachtgevers bij. Zwartwoud ontwikkelde het eerste postkantoor van PTT Post (nu PostNL), kogelwerende balies voor onder grote benzinestations en ambassades over de hele wereld, een eigen meubellijn met verstelbare bureautafels: het overkoepelende thema van al die jaren is innovatie en ambacht.