GROHE X breidt uit met hybride format

Algemeen 22-04-2022
GROHE X breidt uit met hybride format

Een jaar na de lancering van GROHE X, het digitale contentplatform gecreëerd door het sanitairmerk, breidt GROHE zijn merkervaring uit naar een hybride format.
GROHE X breidt uit met hybride format

GROHE X is ontwikkeld door LIXIL in samenwerking met VOK DAMS en IBM en moet inspiratie en informatie bieden in dertien verschillende talen. Dit stelt zowel eindgebruikers als handelspartners, installateurs, architecten, ontwerpers en journalisten in staat om hun eigen individuele ‘GROHE-merkervaring te creëren’. Omdat mensen graag weer fysieke ontmoetingen aangaan, breidt GROHE X haar digitale community uit door de introductie van het Brand & Communication Experience Center in Hemer, Duitsland. Dit Experience Center combineert een fysieke bezoekersfaciliteit met vijf ultramoderne studio’s voor training, contentproductie en hybride evenementen. Drie Motion Trucks vullen de geavanceerde merkervaring aan door deze rechtstreeks naar de klant te brengen.
“Voor ons was de pandemie een versneller van digitalisering”, zegt Jonas Brennwald, leider van LIXIL EMENA en co-ceo van Grohe AG. “We creëerden een virtuele omgeving waarin we konden blijven communiceren met onze klanten. Maar de relatie met onze partners is ook gebaseerd op de fysieke ervaring van onze producten en persoonlijke connecties. Met het nieuwe Brand & Communication Experience Center in Hemer geven we GROHE X een fysiek thuis.”

GROHE X breidt uit met hybride format

Toekomst van GROHE X


Content voor de verschillende GROHE X-formats wordt geproduceerd in de studio’s in de Duitse stad Hemer, de geboorteplaats van het merk GROHE en standplaats van de fabriek voor de productie van GROHE’s premiumkranen. Vijf verschillende studio’s bieden de setting voor gevarieerde contentproductie, van praktische how-to installatievideo’s tot informatieve panelgesprekken. De studio’s vormen het hart van het nieuwe Brand & Communication Experience Center, dat bezoekers uitnodigt om het merk ter plekke te ervaren of deel te nemen aan interactieve trainingssessies.
De Motion Trucks fungeren als mobiele satellietstudio’s en vormen een brug tussen de fysieke en de digitale wereld. Elke truck heeft een podium met een groot ledscherm, zodat lokale content kan worden geproduceerd of live kan worden gestreamd naar het GROHE X-platform. Daarnaast kunnen bezoekers geselecteerde GROHE-producten zowel fysiek als virtueel verkennen.

Industrie-brede erkenning

In het eerste jaar heeft GROHE X online al ongeveer een half miljoen bezoekers geïnspireerd. Daarnaast ontving het digitale platform meerdere prijzen van gerenommeerde experts in de communicatie- en marketingindustrie. De experience hub werd onder andere bekroond met de Red Dot Award voor Brands & Communication Design 2021 in de categorie ‘Digital Solutions’. Het platform behaalde ook de eerste plaats in ‘B2B Communications’, evenals de derde plaats in ‘Content & Publishing’ bij de Digital Communications Awards 2021. Bovendien won het platform goud in de categorie ‘B2B Websites’ en zilver voor ‘Special Events Corporate’ bij de Galaxy Awards 2021.

De website Pi-online biedt actualiteit voor professionals uit de architectuur- en interieurbranche. De rubriek Projecten biedt beschrijvingen van onlangs gerealiseerde gebouwontwerpen.