Met de komst van grote, internationale online partijen is het belangrijk om de meerwaarde van Service Apotheek zichtbaar te maken. Waarom kom je naar de apotheek? Is dat überhaupt nog nodig als het ook online kan? In de vernieuwde visuele identiteit van Service Apotheek staat de unieke kennis van de apotheker én de persoonlijke service voorop. Dit vraagt om een uitnodigende omgeving waarin de dialoog tussen apotheker en klant centraal staat.
Nieuwe apotheekindeling door GROUP A
Het ontwerp van GROUP A herdefinieert de indeling van de conventionele apotheek met transparantie en akoestische privacy als uitgangspunt. In het heldere zone-concept is afstand gecreëerd tussen de spreek- en publieksruimte. Hiermee wordt de privacy van de klant geborgd. De balie bestaat uit vrijstaande elementen waardoor de klant niet langer voor een barrière staat, maar naast de apotheker kan staan tijdens een consult. Vrije zichtlijnen, van entree tot apothekers domein, zorgen voor contact tussen klant en apotheker.
Van levendige entree naar neutraal apothekersdomein
In een vloeiende beweging begeleidt de heldere routing de klant van de entree, via de publieksruimte, langs de productdisplays naar de spreekruimte. Je wordt ontvangen in een warme, uitnodigende en rustige omgeving waar ronde hoeken en natuurlijke materialen zorgen voor een zachte en vriendelijke uitstraling. De modulaire bank, in een schakering van blauwe stoffen, nodigt je uit om plaats te nemen in de publieksruimte. De balies en spreekkamer in de spreekruimte zijn beeldbepalend en cruciaal voor het gevoel dat je overhoudt aan een apotheekbezoek. Deze zijn overzichtelijk en opgeruimd, maar niet te clean. Open en transparant, maar met genoeg privacy. Hier kondigt een neutrale omgeving het technische en professionele domein van de apotheker aan. Een uitgekiend verlichtingsplan en goede akoestische maatregelen maken het geheel tot een prettige werk- en klantomgeving.
Duurzaam interieurconcept
GROUP A heeft een circulair, modulair en flexibel concept ontwikkeld dat toepasbaar is op alle bestaande locaties van Service Apotheek. Van klein tot groot, van nieuwbouw tot monument en van conceptstore tot simpele verbouwing. De interieuronderdelen zoals promotiemeubels, modulaire banken en plantenbakken zijn onafhankelijk van elkaar inzetbaar. Waar mogelijk wordt het bestaande meubilair van de apotheken duurzaam hergebruikt. Zo wordt een balie omtimmerd, apothekerskasten voorzien van nieuw folie of een bank opnieuw bekleed. De elementenmatrix dient als keuzepalet waar de ambitie en maat van de apotheek snel wordt afgezet tegen de mogelijkheden en investeringen.
Bij Service Apotheek ben je welkom. Dat voel je en dat merk je. In hoe je wordt ontvangen, hoe je medicijnen ophaalt én in hoe je in een prettige omgeving met de apotheker in gesprek bent.
www.groupa.nl
LEGENDA
Opdrachtgever Service Apotheek
Strategisch ontwerpbureau Fabrique
Architect GROUP A
Partner in charge Maarten van Bremen
Projectteam Raymond Leentvaar, Brigitte van der Tuin, Laura Onnis, Sophie Dogterom
Interieurbouw Interstore
Lichtontwerp Studio Rublek
(Fotografie Aiste Rakauskaite)
De website Pi-online biedt actualiteit voor professionals uit de architectuur- en interieurbranche. De rubriek Projecten biedt beschrijvingen van onlangs gerealiseerde gebouwontwerpen.
- Bekijk ook
- http://www.groupa.nl