De twee matte opties, zwart en wit, bieden volgens hansgrohe de perfecte basis om helemaal op te gaan in het kleurenpalet van een interieur, of om juist een opvallend, fris contrast te vormen. Een matte witte kleur zorgt voor een serene look, terwijl de zwarte kraan juist een stoere finishing touch geeft. De stijlvolle glanzende kleuren zijn daarnaast blikvangers in de badkamer, aldus het bedrijf. De drie glanzende kleurafwerkingen worden met een speciaal productieproces op de kranen aangebracht. Met Physical Vapor Disposition (PVD) worden kleurmoleculen onder een vacuüm in het kraanoppervlak afgezet. Hierdoor is de kleurlaag extra hard en krasvast. Zo blijft de kleur op z’n mooist.
Onderzoek van hansgrohe over Nederlandse badkamers
Fabrikant hansgrohe nam Nederlandse badkamervoorkeuren onder de loep in het onderzoek Achter Gesloten Badkamerdeuren. Over het algemeen is men vrij tevreden; Nederlanders geven hun badkamer gemiddeld een 7,1 en 4 procent geeft zelfs een 10. Slechts 13 procent geeft hun badkamer een 5 of lager. Consumenten van 65 jaar of ouder geven hun badkamer het hoogste cijfer: een 7,6. Het minst tevreden zijn de 45- tot 55-jarigen, met een score van 6,7.
Design van belang bij keuze consument
Men koopt vooral een nieuwe kraan of doucheset bij het verbouwen van de badkamer (14 procent geeft dit aan) of als ze uitgekeken zijn op de oude (9 procent). Een nieuwe doucheset wordt dan met name uitgekozen het volume van de straal (80 procent geeft dit aan). Daarna volgt de prijs (77 procent), de aanpasbaarheid van de straal (73 procent), duurzaamheid (68 procent), design (58 procent) en de kleur (51 procent).
De website Pi-online biedt actualiteit voor professionals uit de architectuur- en interieurbranche. De rubriek Projecten biedt beschrijvingen van onlangs gerealiseerde gebouwontwerpen.