Met een nieuw centraal thema en het innovatieve beursconcept ‘The Circles’ is het internationale Interior Business Event op indrukwekkende wijze teruggekeerd naar de gebruikelijke data in januari.
Na vijf dagen van levendige beursactiviteiten kan imm cologne uitstekende resultaten melden: van 14 tot 18 januari 2024 kwamen interieurprofessionals uit de hele wereld bijeen op het beursterrein Koelnmesse in Keulen. Zo'n 42.000 bezoekers uit 129 landen gebruikten het internationale vakevenement om contacten te leggen, hun bedrijf een boost te geven en inspiratie op te doen. Naast de trends en productinnovaties die door de ongeveer 750 exposanten werden gepresenteerd, maakte de vernieuwde beurs indruk met een gevarieerde line-up van hoogtepunten van het evenement, ontworpen om uitwisselingen tussen beursdeelnemers te bevorderen in overeenstemming met het motto ‘Connecting Communities’. Met deze strategie hield de editie van het Interior Business Event dit jaar de vinger aan de pols en markeerde het een belangrijke mijlpaal in de verdere evolutie van imm cologne. De editie van volgend jaar van de beurs staat ook gepland voor de vastgestelde data in januari.
imm biedt ruimte voor netwerken
"Onder de vlag van 'Connecting Communities' heeft imm cologne aan het begin van het jaar een doorslaggevende rol gespeeld bij het bevorderen van netwerken in de interieurbranche. Samen met onze partners uit de industrie en de detailhandel kijken we ernaar uit om in januari 2025 het volgende hoofdstuk in de geschiedenis van de beurs te schrijven. imm cologne blijft een krachtpatser van nieuwe inspiratie voor de internationale interieurindustrie", aldus Gerald Böse, chief executive officer van Koelnmesse.
Cruciale schakel
Leo Lübke, voorzitter van de Vereniging van de Duitse meubelindustrie (VDM), onderstreepte ook de positie van imm cologne als cruciale schakel in de meubelsector: "Vooral in uitdagende tijden biedt de beurs alle deelnemers uit de branche een centraal zakelijk platform voor het presenteren van nieuwe lanceringen, netwerken en verkopen. En het is eens te meer bewezen dat Keulen in januari in heel Duitsland veel aandacht besteedt aan wonen en interieurdesign."
Markus Meyer, voorzitter van de Duitse Federale Vereniging van Meubel- en Keukenwinkels (BVDM), voegde hieraan toe: "De Duitse detailhandel en groothandel en alle grote inkoopverenigingen waren vertegenwoordigd op imm cologne 2024. Het is een forum geweest voor succesvolle discussies en het genereren van omzet. Keulen heeft opnieuw zijn positie als cruciaal bestelplatform veiliggesteld."
- Bekijk ook
- imm-cologne.com