
Interior Looks maakte een veelbelovend debuut tijdens Ambiente 2025 met een nieuwe impuls voor de meubelbranche op deze beurs in Frankfurt. Een combinatie van high end meubelmerken en andere productgroepen bestemd voor inkopers vanuit retail, architectuur, planning en horeca kreeg goede kritieken van deelnemers en bezoekers, aldus Messe Frankfurt. In 2026 wordt deze opstelling verder uitgebreid.

“Interior Looks was nog maar het begin. We zijn in dialoog met de meubelindustrie en gaan het meubelaanbod op Ambiente verder vergroten van een verfijnd naar een premium aanbod”, aldus Philipp Ferger, Vice President Consumer Goods Fairs. “Voorbij traditionele beursformules willen we bezoekers aanspreken vanuit allerlei richtingen: hospitality, interior design, de contractmarkt en architectuur. In overleg met onze collega’s van de beurzen ISH, Heimtextil en Light + Building, gericht op internationale bezoekers.”

Nieuw verkoopkanalen
De eerste editie oogde aantrekkelijk en er werd zichtbaar actief genetwerkt op de stands, aldus de beurs. “Ondanks een markt vol uitdagingen hebben we nieuwe verkoopkanalen weten te openen voor meubelexposanten. Dit heeft gezorgd voor nieuwe contacten voor de deelnemers in Frankfurt. Zeer succesvol en ik ben blij dat onze strategie van het aantrekken van bezoekers uit groepen naast de retail vruchten heeft afgeworpen, vooral voor Interior Looks en dat maakt me helemaal blij”, aldus Yvonne Engelmann, Directeur van Ambiente Living, Giving en Working. Interior Looks is te vinden in hal 3.1 van het beurscomplex in Frankfurt, ook in 2026. Het concept is gelanceerd en uitgewerkt door Bernd Schellenberg.

De bedrijven die bij de eerste editie deelnamen zijn: Bielefelder Werkstätten, Bordbar, Christine Kröncke Interior Design, Fine Furniture, Ipdesign, JAB Anstoetz Gruppe, Raasch, Rodam, Scholtissek, Serax en Signet.
“Met de positieve feedback die we hebben gekregen en de aanzienlijke interesse die we merken voor deelname in 2026 groeit Interior Looks. De synergie met onze andere beurzen en onze vernieuwende formules zorgen voor nieuwe kansen voor de meubelindustrie om zich te verbinden met relevante doelgroepen”, zo besluit Engelmann.