De Leolux Furniture Group heeft een nieuw Experience Center aan de A2 bij Breukelen geopend, waar klanten alle premium merken van het bedrijf in een ‘state of the art’ setting kunnen zien en beleven. Het nieuwe pand heeft een expositieoppervlak van ruim 3.000 m2 en is zowel met de auto als de trein gemakkelijk bereikbaar.
Foto’s: Ewout Huibers/Leolux
Het Leolux Experience Center werd gerealiseerd door GEVA vastgoed, de plannen zijn uitgewerkt in samenwerking met De Bever Architecten en i29 interior architects. Het pand voldoet aan de laatste normen op het gebied van duurzaamheid. Het is volledig gasloos en voorziet in zijn eigen stroombehoefte, dankzij een dak vol zonnepanelen. Grote glaswanden en dakramen zorgen voor de maximale hoeveelheid daglicht, ook een voorwaarde voor een goed kleuradvies.
Ontdekken
In het interieurontwerp van i29 draait alles om ervaring. De uitdaging voor het bureau was om een optimale balans te creëren tussen intieme en grote ruimtes, waarbij bezoekers uiteenlopende ervaringen kunnen opdoen terwijl ze zich door de ruimtes begeven. Vanaf de entree en de hospitality-zone heb je vrij zicht tot aan de achterzijde van het gebouw, wat uitnodigt om meer te ontdekken. In het hart van de showroom verdeelt een mezzanine de ruimte, en wordt zo intimiteit gecreëerd in het 12 meter hoge gebouw. Op dit niveau kunnen klanten meubelmodellen, kleuren en materialen bekijken, met uitzicht op een kunstwerk van Thomas Trum uit ’s-Hertogenbosch – het enorme schilderij “Two Orange Lines” (4.55x6.50 meter, acryl en glycerine op canvas).
De ruime houten trap die de twee niveaus verbindt, fungeert tegelijkertijd als tribune voor evenementen en herinnert, samen met de gigantische boom in de ontvangstruimte, aan de natuurlijke materialen die een centrale rol spelen in de producten van Leolux. Op maat ontworpen meubelen functioneren zowel als display-units voor materialen als als kamerverdelers. Omringd door materialen en kleuren wordt de klanten zo een persoonlijke winkelervaring aangeboden.
Nauwe samenwerking Leolux en Pode
De inrichting van het Experience Center is verzorgd door het team van Leolux in nauwe samenwerking met de artdirectors van de merken Leolux (Studio Truly Truly) en Pode (Studio Roderick Vos). Zij bepaalden kleuren en materialen van de collecties, maar ook de manier waarop de overige presentaties zijn vormgegeven.
De meubelcollecties van de Leolux Furniture Group vormen de basis van het Experience Center – niet alleen van het premium designmerk Leolux, maar ook van Pode (kleurrijke lifestyle), Évidence (compact en tijdloos design) en het merk voor de projectmarkt Leolux LX, die allemaal bij Leolux op bestelling gemaakt worden. Maar zoals de naam al zegt is het Experience Center in Breukelen veel meer dan alleen een showroom. Hier kom je als consument, (interieur)architect of woonspecialist voor een heel nieuwe ervaring, met de nadruk op gastvrijheid. Daarbij is zelfs aan de koffiekopjes gedacht: daarvoor zijn speciaal organisch gevormde kopjes, ontworpen door Studio Truly Truly en gemaakt bij keramiek-atelier Cor Unum.
- Bekijk ook
- i29.nl
- www.leolux.nl
- www.debeverarchitecten.nl