NORNORM werd in 2020 opgericht als abonnementsdienst voor kantoormeubilair op basis van een volledig circulair bedrijfsmodel. Dit model is gebaseerd op één simpel principe: Koop geen kantoormeubilair, maar neem in plaats daarvan een abonnement. Vanuit deze circulaire visie biedt de onderneming flexibele, betaalbare en inspirerende werkomgevingen op basis van slim (her)gebruik, met oog voor het welzijn van werknemers, bedrijven en de planeet.
NORNORM en Scandinavisch design
De naam NORNORM is een combinatie van de Nordic en New Normal. Hierin komt de voorliefde van de oprichters voor tijdloos, duurzaam Scandinavisch design samen met de innovatieve mindset die nodig is om in te spelen de uitdagingen van het ‘nieuwe normaal’ in een steeds sneller veranderende wereld. Het bedrijf kijkt hoe technologie, design en circulariteit innovatief toegepast kunnen worden om de ruimtes waarin we elke dag werken te verbeteren en daarmee in te spelen op de nieuwe behoeften van bedrijven.
Circulariteit centraal
NORNORM is ervan overtuigd dat circulariteit centraal zal staan in het kantoor van de toekomst. De onderneming is in het leven geroepen om nu al stappen te zetten richting dat ideaal. Het gebruikt refurbished meubilair dat uitsluitend afkomstig is van kwaliteitsleveranciers die deze overtuiging delen, zoals HAY en Herman Miller. Er wordt elk jaar naar schatting ongeveer 8,5 miljoen ton kantoormeubilair bij het grofvuil gezet. NORNORM wil een volledig circulaire oplossing voor de werkomgeving creëren. Op deze manier wil het bedrijf zich inzetten om een kleinere ecologische voetafdruk op onze planeet achter te laten.
De website Pi-online biedt actualiteit voor professionals uit de architectuur- en interieurbranche. De rubriek Projecten biedt beschrijvingen van onlangs gerealiseerde gebouwontwerpen.
- Bekijk ook
- https://nornorm.com/