GLUE 2022 moet minstens zo’n groot succes worden als de editie van dit jaar. De organisatie is de afgelopen maanden is druk geweest met het inventariseren van verbeterpunten voor de volgende editie. De gesprekken en de deelnemers-enquête zijn waardevol geweest.
Wensen voor GLUE 2022
De volgende zaken kwamen sterk naar voren uit de enquêtes: de wens voor meer concentratie en voor meer gezamenlijke presentaties, de zogenoemde GLUE HUBS. Voor volgend jaar wordt er bovendien extra aandacht besteed aan het generen van meer bezoekers, waaronder vooral het designminnende publiek. GLUE kiest voor meer zichtbaarheid in de stad en de media. Ook zal er minder verspreiding zijn; oftewel meer focus op het centrum, en andere gebieden zoals Amsterdam Oost en West, met een sterke concentratie van deelnemers. GLUE TV zal worden opgenomen in de weken voorafgaand aan het event dat terug zal gaan naar een tijdsspanne van drie dagen.
ADE van design?
“GLUE wordt het ADE van design” schreef Het Parool, een blijk van vertrouwen en tegelijkertijd een opdracht. De organisatoren begonnen GLUE vanuit het ideaal om de Amsterdamse designscene te verbinden, dat ideaal wordt nu uitgebouwd tot een professionele organisatie die streeft naar continuïteit, verdieping en diversiteit. Zie ook het Mission Statement op de website van GLUE.
- Bekijk ook
- https://glue.amsterdam/mission-statement/